Erasmus+
Mobilność – projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000196650,
realizowany w ramach Akredytacji Erasmusa – Włochy 2025
Zakończyła się mobilność w ramach projektu 2024-1-PL01-KA121-VET-000196650, realizowanego w ramach Akredytacji Erasmusa nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000044287, Program Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe. Projekt zakładał wyjazd 21 uczniów Zespołu Szkół Rzemiosła im. Jana Kilińskiego w Łodzi, których praktyki zagraniczne odbędą się we Włoszech. Głównym założeniem realizowanego działania było wzbogacenie oferty edukacyjnej naszej szkoły poprzez stworzenie dodatkowych form kształcenia oraz możliwości rozwoju osobistego i zawodowego dla uczniów, jak również dla nauczycieli. Celem było nie tylko poszerzenie horyzontów uczestników, ale także zdobycie praktycznych umiejętności i doświadczenia w środowisku międzynarodowym. Ważnym aspektem projektu było także wzmocnienie tzw. kompetencji miękkich, takich jak komunikacja, współpraca czy umiejętność pracy w zespole, a także rozwój kompetencji językowych, szczególnie w zakresie języka angielskiego. Do udziału w projekcie zakwalifikowano uczniów z czterech zawodów objętych programem. Dzięki temu każdy z uczestników miał szansę na rozwój zgodny ze swoim profilem kształcenia. W ramach projektu młodzież miała okazję wziąć udział w zagranicznych praktykach zawodowych we Włoszech. Wyjazd ten stanowił nie tylko okazję do zdobycia cennego doświadczenia zawodowego w rzeczywistym środowisku pracy, ale także szansę na rozwój osobisty i kulturowy. Uczniowie zwiedzili Wenecję, Weronę, Jezioro Garda oraz innego malownicze rejony Włoch. Uczniowie poznali nowe metody i techniki pracy stosowane w innym kraju, mieli możliwość obserwacji i uczestniczenia w międzynarodowym środowisku zawodowym, a także nawiązywania kontaktów z rówieśnikami i mentorami z zagranicy. Pobyt we Włoszech był dla uczestników pełen wrażeń, inspiracji oraz motywacji do dalszego rozwoju. Uczniowie wrócili bogatsi nie tylko o nowe umiejętności praktyczne i językowe, ale również o doświadczenia międzykulturowe, które na pewno zaprocentują w ich dalszej edukacji i karierze zawodowej. Projekt ten pokazał, jak ważne i wartościowe mogą być działania międzynarodowe w procesie kształcenia młodzieży.